Opening Leipziger Ringvorlesung Alles außer Flach bijgewoond door prominente gasten.

26.10.2023 | Hans Beelen

Ruim 60 toehoorders volgden in Hörsaal 8 van het Hörsaalzentrum van de Universität Leipzig  en thuis aan het beeldscherm op 25 oktober het openingscollege van de Ringvorlesung Alles außer Flach. Na inleidende woorden van organisatoren Barbara Schlücker en Anna Stemmann en de NLV-voorzitter hield Jan Konst (FU Berlin) het eerste hoorcollege onder de titel: "Niederländischsprachige Literatur in Deutschland: die letzten Jahrzehnte". Onder het publiek prominente gasten: Bettina Baltschev en Margot Dijkgraaf (curatoren gastlandoptreden), Beat Siebenhaar (decaan Philologische Fakultät van de Universität Leipzig) en Oliver Zille (directeur Leipziger Buchmesse).

Op de groepsfoto v.l.n.r: Oliver Zille, Margot Dijkgraaf, prof. dr. Jan Konst, Bettina Baltschev, prof. dr. Barbara Schlücker, jun.-prof. dr. Anna Stemmann, Hans Beelen

De collegecyclus wordt op 8 november vervolgd met een voordracht van Lut Missinne (WWU Münster): "Louis Paul Boon, ein Klassiker der niederländischen Literatur."

Mit Unterstützung der Taalunie und der Botschaft des Königreichs der Niederlande.